tirsdag den 30. september 2014

Tirsdag den 30. September 2014, Grand Canyon

Skrevet af Marianne

Kl. 8.30 startede vi ved bussen med udlevering af madpakker i det dejligste solskinsvejr, men det har været frost i nat , og temperaturen var ca. 2gr., men vi er også i ca. 2000 m højde.

Alle var iført vandrestøvler og rygsække klar til dagens oplevelser.

Dennis kørte os til Sydrimmen af Grand Canyon ved Bright Angel Trail, her sang vi morgensangen inden vi blev delt i 2 hold.

IMG_2122 DSC05622 SD04 (446)

Så startede nedstigningen i Grand Canyon, stien går i hårnålesving ned, hvorfra vi kan se sandstens klipper, som er mere end 275 mio år gamle.

Undervejs nedad - 340 højdemeter - på ca. 3 km så vi ravne og western Grey egern. Efter toilet besøg begyndte vi opstigningen og alle nåede op til kl.12.15, en sådan vandretur kan næsten ikke fortælles, skal opleves.

DSC05628 DSC05656 DSC05676

Efter et lille hvil fortsatte vi med shuttle bus til Powell point, opkaldt efter manden John Powell som var med på den første ekspedition på Colorado River gennem Grand Canyon tilbage i 1869. Her nød vi vores frokost pakke tillige med den smukke og unikke udsigt.

Så fortsatte turen til fods langs rimkanten, stadig med den flotteste udsigt og et kik til Colorado River. Vi spejdede efter Condor fuglen, som er i området, der er ringmærket 60 stk, men det lykkedes desværre ikke at den at se. Fra det næste udsigtpunkt kunne vi se til Mt. Trumbill - 2447 m højt i luftlinie var der 97 km dertil.

Fra Mohave point fortsatte vi med bus til Pima point og derfra til slut til Hermits Rest som ligger 11 km fra start stedet. Tilbageturen foregik i bus, her var nogle heldige at se Mule deer ( er en Hjort med æselører ) samt Waitipee hjorte.

DSC05811 IMG_2288

På pladsen foran Bright Angel lodge serverede Lone og Synnøve et glas vin mens vi nød solnedgangen over Grand Canyon.

Dagen sluttede med en dejlig middag på vort hotel Best Western i Tusayan.

Alle var enige om at vi havde haft en kanon dag, Grand Canyon skal opleves ved selvsyn.