søndag den 25. januar 2015

Søndag den 25. Januar 2015, Darling Harbour

Skrevet af Morten Pedersen

Efter en våd aften starter vi til morgenmad 7.30 hvor der igen er æg og bacon.
Kl. 8.30 mødes vi i receptionen til afgang og går ned til færgen Circular Quay og sejler en skøn tur til Darling Harbour. Efter en kort gåtur kommer vi til Sydney Wildlife Center hvor der findes mange af Australiens dyr. Australien har 1 million forskellige dyr hvor 80 % kun findes i Australien. Vi har to timer til at udforske centeret.

DSC04693 IMG_1096 DSC04776
Kl 12 går vi op og ser stedet hvor Kronpris Frederik mødte Mary. Her skulle vi spise frokost, men det blev aflyst så Lone var ude og finde et andet sted. Til frokost mødte vi også Ehlen og Bent som fulgte os resten af dagen.

IMG_1141 DSC04825 IMG_1170
Kl. 13.30 går vi til Sydney Aquarium for at studere fisk m.m meget flot. kl. 15. mødtes vi igen og får vores SydneyCard, som er en billet til det Maritime museum m.fl. Der er nu 3 timer til disposition, indkøb afslapning på barer og lign.

Aftensmaden indtages på restaurant “I am Angus”, hvor vi får en god steak med tilbehør. ca. kl 21:00 tager vi færgen tilbage til Circular Quay, derefter er aftenen fri. De fleste går hjem på vandrehjemmet efter en varm dag med mange gode oplevelser.