lørdag den 8. marts 2014

Lørdag den 8. Marts 2014, Ningaloo Reef

Skrevet af Inger & Per

Så kom tiden hvor vi skulle forlade den nordlige Vestkyst og begive os til Perth. Vi har set en masse op langs kysten. Vi har været ude og snorkle på det 270 km lange koralrev(Ningaloo Reef). Vi fik set fisk i massevis samt skildpadder og store Mantaer.

Vi har de sidste dag tillige set store termitboer.  Vi har snorklet flere gange og alle var gode til det - som Ernst/Egon siger, der er flere rødhuder i teamet og nogen er brændt af i striber. Baconprisen må stige i West Australien !

Men nu er det tid til, at sige farvel til Ningaloo Reef Ressort. Morgenmaden blev gjort klar til 07.30 am og da vi kom ned var bordene pyntet med dannebrogsflag fordi at Ernst havde fødselsdag. Vi gav Ernst en hyldest og kl. 10.15 entrerede vi bussen for at køre til lufthavnen i Leardnmouth . AaB Oppe ved lufthavnen blev resultatet på vor gættekonkurrence om hvor mange km vi havde kørt siden vi var ankommet til Perth og her var Verner den heldige vinder som kom nærmest resultatet. Før vi skulle med flyveren sad vi og nød frokosten der bestod af burgere, pie m.v. I forhallen i lufthavnen. Vi sagde farvel til vor dejlige og gode chauffør, Barry, der skulle returnere med bussen til Perth. Selve flyveturen tilbage til Perth tog ca. 2 timer og kl. 06.30 om var vi igen tilbage på Sulvians Hotel i Perth.

Vi skulle mødes kl. 07.00 om vd poolen og her gav Ernst et glas brussende hvidvin. vi sang igen fødselsdagssang med et leve. Før vi gik indtil aftensmaden gav Bente og Hans Jørgen en opvisning i En folkedans som stammer fra Fanø (Sønderhoningen)

Atter en dag som vi har nydt til fulde