mandag den 20. juli 2015

Mandag den 20. Juli 2015, Hverfell & Dimmuborgir

Skrevet af Anette Laursen

Vejret: overskyet, regn, blæst & 4 grader.

Vi spiste morgen mad fra kl. 7 dejligt morgen buffet.(det bedste af det bedste)
Afgang med bus kl. 8.00. Planen var at vi skulle se Gødafoss vandfaldet, men på grund af det strålende vejr blev planen ændret til plan B, som var besøg på et fugle museum Sigurgeirs .Det var en flot udstilling af flotte fugle og æg, samt historien om tilblivelsen. Hele området vi færdes i hedder Myvartn.

IMG_3967 IMG_3970 IMG_3974

Efter besøget kørte vi tilbage til Kaffi Borgir hvor vi tidligere havde holdt tisse pause. Nu var vi der for at spise middagsmad. Vi fik rugbrød med laks og en bolle med laks (lidt  tungt). Heldigvis var der ikke ret mange der kunne spise op, for så kunne bussen ikke have kørt derfra.

IMG_3975 IMG_3982 IMG_3988

Derfra k ørte vi om til stien det førte op til Hverfell krateret. Vi delt i to hold. Hold 1 gik med op til kanten af krateret, hvor de nød udsigten, og gik så samme vej ned. Hold 2 forsatte langs kraterkanten for at finde en vej ned. Alle klarede nedstigningen ad siksak stien. Derefter gik vi gemmen lava formationer, nogle for at gense deres familie. Efter en længere vandretur igennem det smukke område, genforenes vi med den anden gruppe ved Dimmuborgir Cafe.

P1010371P1010390 P1010398

Derefte r kørte vi til en P-plads ved Myvatn Hotel, hvor vi fik kaffe i det fri, bag de små huse. Efter en gå tur i området med snyde kratere, vente vi snuden hjem mod Akureyri hotel Edda. Nu var klokken blevet 18.00, og klokken 19.00 var der aftensmad. Det var buffet, som var rigtig dejlig og lækkert. Efter middagen var der møde om dagen i morgen. Som var vendt på hovedet med en hel del ændringer.