lørdag den 29. november 2014

Lørdag den 29. November 2014, Kajaktur og Snorkling

Skrevet af Helle C

Overskyet morgenstund. I dag deltes vi fra morgenstunden. Det første hold kørte ud for at kajakke kl. 7.45. Vi "søløverne" kunne gå og nyde byen og omgivelserne indtil kl. 9.30. På torvet var de ved at stille telte og borde op til et "languster-arrangement". Her kunne børn og voksne blive klogere på dette mærkelige dyr.

IMG_0628 PB290314 PB290324

Solen titter frem og varmen med, da vi skal til vores kajaktur. På stranden ved fiskerbåde, søløver, leguaner, pelikaner m.m. skal vi koncentrere os om instruktionen til turen. ☺️Herefter blev vi sat i vandet i 2-mandskajakker, alt gik godt ingen kæntringer. For nogle både kneb det lidt med koordineringen, men efterhånden gik det godt. Turen varede godt en time og på den tid så vi mange fisk - en legesyg søløve, der legede med 4-5 mantaer, flere havskildpadder, pelikaner, krabber, leguaner, fugle og en enkelt pingvin. Denne art skulle være den nordligste pingvinart på jorden. Dejlig tur i høj solskin, der gav farve på benene.

IMG_0665 202

Efter kajakturen fik vi en dejlig 3-retters middag på "Red Lobster" Nu var det blevet varmt, og heldigvis skulle vi snorkle over middag. Vi blev igen delt op i to hold - alle fik vort udstyr, nu er vi ved at være dus med ritualet. Vi blev kørt ned vil vandet, sat i en båd og sejlet ud til vort snorklested. Det viste sig, at der var så lavvandet, at vi måtte ændre lidt på dagens program. Den vandretur vi skulle have været på efter snorklingen, den tog vi så nu. Vi gik på en ø, hvor leguanerne byggede reder. Vi fik en god rundvisning med mange informationer om de mærkelige dyr. Solen var kraftig og det var godt, at det luftede på øen. Vi kom også forbi en "vaske-tunnel" for en bestemt type haj. Det var ganske enkelt en tunnel i lavaen, hvor hajen kunne svømme ind, og så var det de andre småfisk der rensede parasitter m.m. på hajen. Underligt! Efter rundgangen tog vi på snorkletur. vi hoppede i fra bådene - her var der ca. 2 meter dybt.

MINOLTA DIGITAL CAMERA          MINOLTA DIGITAL CAMERA          213

Det var en super snorkling, masser af flotte fisk, søpølser, tang, sten, søløver, rokker, og en havskildpadde. En supertur, der endte med at vi så endnu flere af de her nordligste pingviner. Så gik det hjemover og det var godt, for der var flere der var blevet lidt kolde.

Aftensmaden var en ta' selv buffet - og det smagte som sædvanlig godt. Det vi kan huske fra restauranten, var de høje borde og de lave stole. Tak for en god dag!